mandag 9. september 2013

SYPROSJEKT


Symaskinen min har i lengre tid vært i ustand. Trådspenningen var helt merkelig og hver gang jeg skulle løfte opp foten, så bare spratt den ned i igjen. Maskinen min er en gammel Brother med mange dekorsømmer, en tidlig utgave av computer-symaskiner. Jeg arvet den etter min mor. Jeg prøvde å finne butikke som førte dette merket, og som var villig til å fikse maskinen. Det har desverre ikke vært lett. Men til slutt leverte jeg den inn på Husqvarna-butikken på Åsane senter, siden de der reklamerte med at de tok service på alle maskinmerker.

Det viste seg å være vanskelig å få maskinen i stand. Butikkeieren prøvde hardt å overbevise meg om at jeg måtte kjøpe en ny maskin, at Brother var et dårlig merke og at det var vanskelig å få deler til denne maskinen. Men etter over to uker, så ringte han og sa at nå hadde han klart å fikse den likevel.

Å lykke, endelig en symaskin som fungerer! Så da rotet jeg i kottet etter stoff som jeg har liggende. Jeg er fæl til å kjøpe stoffrester på tilbud, og har altfor mye liggende. Der fant jeg et nydelig gardinstoff og litt forstoff, og en kjolemønster jeg hadde brukt til min eldste datter for over ti år siden. Nå ble det kjole minstejenta.


 
Her er min gode gamle symaskin. Nå virker den igjen, hurra!

 
En gardin med nydelig rosemønster. Nå skal den bli kjole!
 
 
Et gammelt burdamønster til småpiker...
 
 
 
Og her er den ferdige kjolen!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar